Job Description GfK Japan, a member of the globally renowned GfK Group, has been building trust and a strong track record in the Japanese market since its establishment in 1979. Specializing in sales trend surveys for
Job Description NIQ GFK CMI’s Customer Success Team team is focused on delivering world class insights and reports to the clients and striving for very high level of Customer Satisfaction and advocacy. Customer Success is NIQ
Job Description NIQ’s Sales team is focused on growing revenue, finding new business opportunities and market penetration. Sales is NIQ’s growth engine which is instrumental for the company’s success. You will drive the overall sales, acquiring
Job Description GfK Japan, a member of the globally renowned GfK Group, has been building trust and a strong track record in the Japanese market since its establishment in 1979. Specializing in sales trend surveys for
Job Description A series of operations serving pharmaceuticals and medical device manufacturers as clients, from research planning to output creation to meet client issues Responsibilities Act as the clients window for research operations in general, such
Job Description To execute marketing research studies by compiling, analyzing, and interpreting marketing research data, writing client reports, and constructing presentations. Leverage best-in-class predictive and statistical tools to generate sales forecasts for new product launches, analyze
Job Description NIQ GFK CMI’s Customer Success Team team is focused on delivering world class insights and reports to the clients and striving for very high level of Customer Satisfaction and advocacy. Customer Success is NIQ
企業概要 世界トップクラスの調査会社GfKグループの一員であるGfKジャパンは、1979年の日本法人設立以来、日本市場における家電、カメラ、IT、通信機器の販売動向調査で信頼と実績を蓄積し、市場変化のスピードが速い日本のビジネス環境に特化したサービスを提供してまいりました。ここ数年は、コンタクトレンズやゴルフ用品、音楽・映像ソフトといった新規のデータサービスを開始し、家電業界以外でも認知度を広げております。市場のグローバル化が進む今、GfKは最先端のプラットフォームを通じて、日本のみならず世界各国の緻密な市場データと予測分析、消費者インサイトを提供しています。2023年には日用消費財の業界をリードするNIQと合併し、対象となる消費者、チャネル、カテゴリー、地域をさらに拡大させました。 Consumer Technologyは、国内の大手家電メーカーに向けた市場データサービスというGfKの中核ビジネスを担っています。既存ビジネスの強化はもちろんのこと、今後の成長に向けた施策を進めています。特に多方面からのアプローチによるコンサルティング提供により、クライアントのスピーディなビジネス課題の解決、および経営判断をサポートすることが期待されています。今回、クライアントのビジネスパートナーとしてさらなる信頼を獲得するため、クライアントがより効果的、かつ効率的に広告プロモーションを実行できるよう、消費者調査やPOSデータを活用したサービスの強化をすることになりました。私たちの仲間としてご活躍頂ける方を募集しています。 GfK Japan, establishment in Japan in 1979, is a member of the GfK Group, one of the worlds leading research firms, has accumulated trust and experience in researching sales trends of consumer
Company Description NIQ/GFK is a global measurement and data analytics company that provides the most complete and trusted view available of consumers and markets worldwide. We provide consumer packaged goods manufacturers/fast-moving consumer goods, Tech & Durable
Job Description A series of operations serving pharmaceuticals and medical device manufacturers as clients, from research planning to output creation to meet client issues Responsibilities Act as the clients window for research operations in general, such
Company Description 世界トップクラスの調査会社であるGfKジャパンは、1979年の日本法人設立以来、日本市場における家電、カメラ、IT、通信機器の販売動向調査で信頼と実績を蓄積し、市場変化のスピードが速い日本のビジネス環境に特化したサービスを提供してまいりました。現在は、NIQと共に世界一のマーケティングリサーチ会社として、クライアントが本当に求めているものをよりよく理解できるよう取り組んでいます。持続可能な成長への新たな道筋を見出すことに誇りを持っています。 私たちは共に成長し、限界を押し広げ、市場調査、データサイエンス、テクノロジー、AIにおける破壊的な手法を開拓する、オープンマインドな人材を求めています。物事を前進させようとする情熱と、正しいやり方を貫こうとする誠実さを分かち合える方であれば、自らの手で未来を切り開き、私たちのストーリーの中で主導的な役割を果たすことができます。 今回募集を行うAutomotive部門は、カー用品に関するPOSデータ(商品実売データ)や消費者調査の提案を通して、自動車メーカー/自動車用品メーカー/流通企業のマーケティング活動を支援しております。今回採用する方には、部門の一員として、クライアントへの調査企画提案活動、POSデータやその他消費者調査の分析やプレゼンテーション、クライアントニーズを踏まえたPOSデータベースの強化など、幅広い業務に携わり、部門の事業成長に貢献していただくことを期待しています。 GfK Japan, a member of the globally renowned GfK Group, has been building trust and a strong track record in the Japanese market since its establishment in 1979. Specializing in sales
Job Description To execute marketing research studies by compiling, analyzing, and interpreting marketing research data, writing client reports, and constructing presentations. Leverage best-in-class predictive and statistical tools to generate sales forecasts for new product launches, analyze
Job Description Key Accountabilities In this Strategic Leadership role, you will be responsible for the development of NielsenIQ Strategic Analytics & Insights (SA&I) business at cluster/market level, driving profitable revenue growth, representing VOC and creating awareness of
Company Description NIQ/GFK is a global measurement and data analytics company that provides the most complete and trusted view available of consumers and markets worldwide. We provide consumer packaged goods manufacturers/fast-moving consumer goods, Tech & Durable
Job Description Our department (Consumer & Marketing Insights) is mainly responsible for a series of tasks from planning consumer surveys necessary to solve the clients marketing issues and creating outputs that respond to the issues, mainly
Company Description NIQ GFK is a global measurement and data analytics company that provides the most complete and trusted view available of consumers and markets worldwide. We provide consumer packaged goods manufacturers/fast-moving consumer goods, Tech &
Job Description A series of operations serving pharmaceuticals and medical device manufacturers as clients, from research planning to output creation to meet client issues. Responsibilities Act as the clients window for research operations in general, such
Job Description A series of operations serving pharmaceuticals and medical device manufacturers as clients, from research planning to output creation to meet client issues Responsibilities Act as the clients window for research operations in general, such
企業概要 世界トップクラスの調査会社GfKグループの一員であるGfKジャパンは、1979年の日本法人設立以来、日本市場における家電、カメラ、IT、通信機器の販売動向調査で信頼と実績を蓄積し、市場変化のスピードが速い日本のビジネス環境に特化したサービスを提供してまいりました。ここ数年は、コンタクトレンズやゴルフ用品、音楽・映像ソフトといった新規のデータサービスを開始し、家電業界以外でも認知度を広げております。市場のグローバル化が進む今、GfKは最先端のプラットフォームを通じて、日本のみならず世界各国の緻密な市場データと予測分析、消費者インサイトを提供しています。2023年には日用消費財の業界をリードするNIQと合併し、対象となる消費者、チャネル、カテゴリー、地域をさらに拡大させました。 Market Intelligenceは、GfKジャパンの中核ビジネスとなる家電POSデータサービスにおいて、提供する販売データの付加価値を更に向上させ、クライアントのビジネス成功を支援する、カスタマーサクセスマネージャーの役割を担っています。今回はチームの活動をさらに強化、加速させるため、チームの拡充を図ります。クライアントの持続的成長をサポートするビジネスパートナーであるべく、一緒に活動してくださる方を募集します。 求人内容 役割 クライアントの戦略的パートナーとして、クライアントのビジネス成功を支援する クライアントサポートの過程で、クロスセル/アップセルの機会を創出する 家電業界を代表するアナリストである 変化する市場に迅速に対応するため、社内外のイノベーションを推進する 業務内容 社外 営業と協働してクライアントの窓口となり、クライアントのサービス活用を促進する クライアントの課題特定、解決の過程において、新規受注やアップグレード、リニューアルにつなげる機会を作る マーケットエキスパートとしてハイレベルなプレゼンテーションとインサイトを提供する 自社データベースなどを用いた市場レポートや市場予測を作成する 社内 家電業界や市場、POSに関する深い知識を保有し、常にアップデートする POSデータサービスやプラットフォームの機能や改善点について国内外の関連チームにフィードバックする 営業と協力し、プリセールスやリニューアルのセールスリードを特定する グローバルと連携しデータベース運用(改善、品質管理、レートカードなど)のローカルイニシアティブを取る 入社後 当社のビジネスモデルやデータ集計の手法、データ分析ツールの使い方を学んでいただきます。先輩社員についてクライアントからの問い合わせ対応、ツールのオンボーディング、担当カテゴリのデータ分析やレポート作成、プレゼンテーションなどに従事していただきます。クライアントとの信頼関係を築き、日々のコミュニケーションの中から課題を特定してクロスセル/アップセルの機会を創出することも重要な役割です。クライアントのビジネス成功をどう支援するか、自ら考え行動できるカスタマーサクセスマネージャーを目指してください。 Our Consultants CSMs: Establishes to be a strategic partner to our local (and
Job Description NielsenIQ’s Sales team is focused on growing revenue, finding new business opportunities and market penetration. Sales is NielsenIQ’s growth engine which is instrumental for the company’s success. You will drive the overall sales, acquiring new customers