Job Description 開発段階のものからから業務上必要不可欠な生産システムまで、多数の製品ライフサイクル環境を通してデータベースを管理する。 ハイレベルのパフォーマンス、有効性、安全性を確保するために、システムの健全性とパフォーマンスの監視を含め、データベースサーバーとプロセスの設定と保守を行う。 自律的に問題をリアルタイムで分析、解決、修正し、問題解決をエンドツーエンドで提供する。 最小限の監督のもと、単独かつ時にはチームとして効果的に行動する。 データベース自体およびデータベースが動作する環境のデータベース構成を管理するプロセスを設計し、実装する。 弊社のデータベース環境を一元管理するため、他のチームメンバーが使用するプロセスや手順を設計し、文書化する。 Oracle Cloud上のOracleデータベースインフラストラクチャを効果的に管理するための自動化技術やプロセスの導入に貢献する。 慎重な判断力とトラブルシューティング能力を発揮し、問題を調査して解決策を提示し、それを簡潔に伝える。自らの仕事量を管理し、自立して業務を遂行する。 企業全体に影響を与えるテクノロジーの導入経験がある データレプリケーション、SQLチューニング、アプリケーションチューニング、データベースオブジェクトの作成、データモデリングなどの日常的なデータベース管理者業務を行う。 技術リーダーとしての経験があり、技術の最新情報やトレンドを指導する ※就業場所の変更の範囲、従事すべき業務の変更の範囲については、選考時に詳細をお伝えいたします。Qualifications ビジネスレベルの日本語力と英語力(必須) 5年以上のOracle database administration経験(必須) *Oracle database administration(企業向け)のエキスパートとして以下の経験があること Oracle Databaseソフトウェアのインストール、パッチ適用、アップグレード Oracle RAC上でのOracle Databaseの作成、導入、管理 ユーザー、テーブルスペース、インデックス、ロール、スペース管理、サイズ変更、テーブルスペースの分割や縮小など、データベース管理の経験。関連する権限やロールを付与してユーザーを制限することによるデータベースの安全性管理 データベースのパフォーマンスチューニングとトラブルシューティング Oracle RAC、Oracle ASM、Oracle Data Guardに関する実務経験 RMANを使用したデータベースプラットフォームの移行 RMANベースのリカバリ、クローニング、移行、複製、バックアップ
Job Description Manage databases through multiple product lifecycle environments, from development to mission-critical production systems Configure and maintain database servers and processes, including monitoring of system health and performance, to ensure high levels of performance,
Our tech service client is hiring an experienced Bilingual System Support Engineer! Great mid-career /associate, senior job opportunity// Full-time permanent job! [Client] A Global Indian ICT Service Company based in Tokyo [Nature of Job] Client-facing service
About Zscaler Serving thousands of enterprise customers around the world including 40% of Fortune 500 companies, Zscaler (NASDAQ: ZS) was founded in 2007 with a mission to make the cloud a safe place to do business
Microsoft 365 サポート チームは、Microsoft 365 全体のサービスを対応するサポート チームです。企業様や教育機関様、パートナー様など幅広いお客様からのお問い合わせを担当しております。当チームでは、お客様のお問い合わせを対応するエンジニア(Tier1)と共に、日本のお客様に耳を傾け、サーバー エンジニアなどと協業しながら一緒に問題解決を行い、製品の品質向上にもつなげていく、サポート エスカレーション チーム(Tier3)です。担当は、主に製品や技術分野で役割分担されており、今回のポジションについては、以下の製品、サービスを担当いただきます。 Exchange Online Outlook(Microsoft 365 Copilot 含む) Outlook for Windows Microsoft 365 Copilot は、Microsoft 365 各種サービスに AI を搭載したものとなり、ビジネス パーソンの生産性を向上させるだけでなく、働き方を改革する新たな AI アシスタントになることが期待されています。今後さらに Microsoft 365 各サービスの Copilot 機能に関するお問い合わせも増加することが想定されております。Microsoft 365
アメリカに本社を持つ金融グループ各社にITインフラサービスを構築・提供する企業で、サーバースペシャリストを募集しております。 企業情報 米国本社の世界最大級金融サービス機関のITインフラを支えるグループ企業 職務内容 Open系サーバインフラ部分の運用設計、構築、テスト、移行を一貫してご担当いただきます。 理想の人材 3年以上のWindows/Unix/Linux Server、DB等システムやAWSシステムの構築・運用経験 ネイティブレベルの日本語力 ※英語スキルのある方歓迎 条件・待遇 リモートワーク可能 フレックスタイム制 各種休業・休暇 社会保険完備 退職金制度 各種トレーニングプログラム 英会話プログラム To apply online please click the Apply button below. For a confidential discussion about this role please contact Ayame
A global healthcare company focused on pharmaceuticals, vaccines, and consumer health products. It is dedicated to innovation and improving health by developing advanced treatments and preventative measures. The company leverages cutting-edge research and technology to address
In preparation for their planned IPO, this global leader in AI and Analytics company is undergoing several changes to modernize and solidify their position at the forefront of cutting-edge technology. With a well-established presence in Japan,
Basic Qualifications: · Bachelor of Science degree in Computer Science, Information Systems or equivalent work experience. · 2-4 years of experience in IT Infrastructure support and server administration in a mid-sized environment (200 - 1000+ server
Solution Architect Why SailPoint? Love what you do. And love where you do it. Smart people, fun culture, innovative work, beautiful offices — oh, and everyone’s really nice. That’s what people say about SailPoint. We’re known
Worker Sub-Type:Regular Job Description: BlackBerry® QNX® is a trusted supplier of safe and secure operating systems, hypervisors, frameworks and development tools, and provides expert support and services for building the world’s most critical embedded systems. We
Location: Tokyo, Japan Thales people architect identity management and data protection solutions at the heart of digital security. Business and governments rely on us to bring trust to the billons of digital interactions they have with
Job Description SummaryResponsible for programing a component, feature and or feature set. Works independently and contributes to the immediate team and to other teams across business. You will also contribute to design discussions. Job Description Roles
Job Description: Business Overview Mission Rakuten Groups basic management philosophy is to empower people and society through innovation”. We provide more than 70 diverse services, including EC services such as shopping malls and travel booking sites,
Our vision is to transform how the world uses information to enrich life for all. Micron Technology is a world leader in innovating memory and storage solutions that accelerate the transformation of information into intelligence, inspiring
General Information Job Title DDR Design Verification Engineer Job ID 5338 Country Japan City Tokyo Date Posted 03-Sep-2024 Job Category Engineering Job Subcategory ASIC Digital Design Hire Type Employee Remote Eligible No Descriptions & Requirements Job
OPENTEXT OpenText is a global leader in information management, where innovation, creativity, and collaboration are the key components of our corporate culture. As a member of our team, you will have the opportunity to partner with
Job Description Manage databases through multiple product lifecycle environments, from development to mission-critical production systems Configure and maintain database servers and processes, including monitoring of system health and performance, to ensure high levels of performance, availability,
私達 Windows サポートチームでは共に楽しく働ける仲間を募集しております。当部署では、Help Desk/Call Center のような表向きのサポート業務とは異なり、OS 基盤のためクラウドや Office 製品を含めた幅広いチームとのコラボレーションや米国本社の開発部門と協業することで、お客様に最適なソリューションを提供します。 今回、募集しているサポートエンジニアの最大のミッションは、お客様の相談相手となり、システム全体からビジネスニーズを把握した上で、高度な技術的支援を中心とした最適な解決策を提供することです。また、お客様の状況次第では、お客様の課題の解消だけでなく、より効果的に Windows をご使用いただくためのソリューションの提案を行うこともあります。その他、ドキュメントの開示や品質向上のための海外開発本部へのフィードバックなど 、日本マイクロソフトでのサポート エンジニア職は、マイクロソフト製品の責任者かつ技術とサービスのプロフェッショナルとして、様々な活躍の場が待っております。 サポートエンジニアの魅力は、「常に最先端の技術に触れ、学ぶことができる環境が整っていること」です。純粋に技術を追求し、国内のみならず世界における製品の第一人者になれる、非常に魅力的な職種です。 Responsibilities 担当エリアは、Windows プラットフォーム全般 (Windows Server/Client) です。 主に製品や技術分野で役割分担されており、一例として以下があります。 Windows のパフォーマンス調査やシステム エラー、アプリケーション エラーの解析 Windows の機能 (UI 全般) その他、高度なトラブルシューティング (パフォーマンス解析、Dump 解析など) や Windows デバイスに関する調査など、多種多様な機能をサポートしています。
Company OverviewKLA is a global leader in diversified electronics for the semiconductor manufacturing ecosystem. Virtually every electronic device in the world is produced using our technologies. No laptop, smartphone, wearable device, voice-controlled gadget, flexible screen, VR